Content marketing, czyli?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Content marketing
17 grudnia 2021

W dobrej strategii content marketingowej tkwi ogromny potencjał. Nie da się ukryć, że jej głównym założeniem jest pozyskanie klientów czy też czytelników. Jednak wszystko to odbywa się w atrakcyjny sposób. Czym dokładnie jest content marketing? Jakie ma korzyści? Podpowiadamy.

Czym jest content marketing?

Budowanie stabilnej pozycji w biznesie online, a także wartościowej relacji z czytelnikami nie miałoby miejsca bez content marketingu. To strategia, która ma na celu dostarczać użytkownikom istotnych dla nich informacji, konkretnych rozwiązań czy po prostu dobrej jakości treści. Po co? Aby przez rozmaite formy przekazu, przekonać potencjalnych czytelników czy też klientów do podjęcia wybranej aktywności. Może to być zakup produktu, zapis do Newslettera, udostępnienie wpisu. Wszystko to dzieje się w taki sposób, że pomiędzy użytkownikiem a twórcą treści tworzy się relacja oparta na zaufaniu. Dlatego też content marketing to sztuka efektywnej komunikacji. 

Oczywiście wiele zależy od tego, jaka jest specyfika danej strony internetowej, a także kim są użytkownicy wybranej grupy docelowej. Właśnie dlatego strategia content marketingu będzie się mocno różnić, w zależności od tego, czy jest to rozbudowany e-commerce, portal newsowy, blog, czy może wizytówka firmy. Treść powinna być dostosowana do grupy docelowej zarówno pod względem językowym, jak i formy przekazu. 

Content marketing to tylko tekst?

Jak się okazuje, content marketing niejedno ma imię. Najczęściej kojarzy się go z wpisem blogowym czy też opisem produktu. Wartościowe treści i ich publikacje przybierają coraz to nowsze formy, dostosowując się do potrzeb grupy docelowej. Marketing internetowy daje nieograniczone możliwości w tej kwestii, dlatego istotne informacje dla użytkowników można przekazywać także w formie wizualnej. Treść może znaleźć się na Twojej stronie, ale nie tylko.

Content marketing to także:

  • poradniki wideo,
  • podcasty,
  • newsletter,
  • e-booki,
  • webinary,
  • kursy online,
  • infografiki,
  • wpisy w social mediach,
  • aktualności na stronie.

Jak widzisz, masz wiele form przekazywania treści do wyboru, ale pewnie zastanawiasz się, na którą z nich postawić? Tu warto zbadać potrzeby Twojej grupy docelowej. Zastanów się, czy mają oni czas czytać obszerne artykuły poradnikowe, czy może zależy im na konkretnej informacji zawartej w formie graficznej. Weź też pod uwagę profil swojej działalności. Spróbuj zainteresować użytkowników swoim produktem, usługą czy też działaniem w taki sposób, który jest dla nich najbardziej atrakcyjny. Nie da się ukryć, że w przypadku biznesu online, często wybór form komunikacji to długa droga prób i błędów.

Korzyści, jakie płyną z content marketingu

Content marketing to strategia komunikacji, a nie sam tekst. Weź to pod uwagę, rozwijając swoją działalność w sieci. Co możesz zyskać, jeśli zadbasz o wartościowe treści? Przede wszystkim zbudujesz stabilną pozycję na rynku. Wzbudzisz zaufanie wśród potencjalnych czytelników czy też klientów, a także zwiększysz świadomość marki. Jeśli przedstawisz się w roli eksperta w swojej dziedzinie, dostarczysz wielu cennych informacji i porad, masz większą szansę na to, że to właśnie z Twojej oferty skorzystają w przyszłości. 

Regularne i atrakcyjne treści mają jeszcze jeden plus. Wpływają pozytywnie na pozycjonowanie, czyli lepszą widoczność w sieci. To z kolei przekłada się na większy ruch. Działania te warto traktować długofalowo, bo wyższa pozycja w Google nie pojawia się z dnia na dzień. Jednak warto na nią pracować. Im więcej użytkowników na Twojej stronie internetowej, tym większa szansa na zwiększenie konwersji. Niezależnie, czy zależy Ci na zrealizowaniu zakupu, czy zapisie na listę mailingową.

Jak budować strategię content marketingową?

Wiesz już, czym jest content marketing oraz jakie korzyści może przynieść. Zastanawiasz się pewnie, od czego zacząć planowanie treści na Twojej stronie internetowej czy też w social mediach. Oto kilka aspektów, które warto wziąć pod uwagę:

  • bądź widoczny w sieci – content marketing wspiera pozycjonowanie sklepów, dlatego nie możesz lekceważyć tego elementu strategii. Im częściej i wyżej będziesz wyświetlać się w Google, tym większa szansa na to, że użytkownik trafi właśnie do Ciebie;
  • postaw na regularność – dodawanie treści raz na kilka miesięcy, zaniedbywanie relacji z czytelnikami czy brak reakcji to podstawowe błędy, o które nietrudno. Pamiętaj o tym, aby regularnie publikować treść i być w stałym kontakcie ze swoimi czytelnikami;
  • optymalizuj treści na stronie – twórz nowe i atrakcyjne teksty dla użytkownika, ale nie zapominaj też o tych, które były publikowane wcześniej. Aktualizuj je. Strategia content marketingowa powinna też zakładać umieszczanie odpowiednio dobranych słów kluczowych, a także stosowanie odpowiedniej struktury (w tym nagłówków i obrazków). W ten sposób zadbasz o dobre wrażenia użytkownika, a także pozycjonowanie sklepu internetowego, bloga czy portalu.
  • bądź oryginalny – unikalny tekst to podstawa. Pisz treści samodzielnie lub z pomocą copywriterów i dopasuj język do swojej grupy odbiorców. 

To tylko niektóre z aspektów, które warto wziąć pod uwagę. Nie zapominaj, że najważniejsza jest relacja z potencjalnym klientem, a w content marketingu tkwi jej wielki potencjał.

Zdjęcie główne: Eduardo Rosas/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.