Spis treści


Zacznijmy od tego – dla kogo aspekty SEO podczas działań w Internecie są dzisiaj ważne. Bardzo łatwo jest sprecyzować grupę osób, dla których ten artykuł jest wartościowy! Jeżeli chcesz, aby na Twoją stronę trafiało coraz więcej osób – SEO jest dla Ciebie!
Zauważ, że nie napisaliśmy konkretnie, na jaką stronę – potrzeb bowiem w Internecie są setki, jak nie tysiące. Niektóre osoby pragną, aby ich sklep internetowy bił rekordy wejść w ciągu doby. Inni chcą, aby ich profile na Social Media się rozwijały, a jeszcze inni będą chcieli, by ich blog był kojarzony z eksperckim i popularnym w danej niszy odbiorców.
Ile ludzi – tyle potrzeb i pragnień, wspólna natomiast jest chęć pozyskania większej ilości odbiorców w obrębie konkretnych działań w Internecie, a to tego niezbędne są dobrze napisane treści pod SEO!
SEO – co dokładnie daje?
W dużym skrócie można napisać, że wszystkie działania w zakresie SEO mają jeden cel: Poprawić (lub umocnić) pozycjonowanie danej strony. Takie proste, a takie trudne zarazem!
Dlaczego to takie ważne?
Jak zapewne wiesz, w Internecie każdego dnia powstaje setki stron internetowych, a użytkownicy w trakcie poszukiwania atrakcyjnych dla nich informacji trafiają tylko na nieznaczną część z nich!
Ta nieznaczna ilość (w porównaniu do ogółu) zagarnia większość organicznego ruchu w Internecie w danej frazie kluczowej!
Dzięki SEO:
1. Zwiększasz ilość wejść na stronę w ciągu miesiąca,
2. Poprawiasz pozycjonowanie stron w danej frazie kluczowej (bądź kilku),
3. Zwiększasz swoje zyski, poprzez np. pozycjonowanie sklepu internetowego,
4. Więcej osób o Tobie “słyszy” – Google umacnia Twoją pozycję w sieci.
Bez zwracania uwagi na aspekty SEO w swoich tekstach – po prostu przegrywasz na tle konkurencji, która naprawdę nigdy nie śpi! Tutaj warto podkreślić, że w SEO najważniejszy jest algorytm Google. To od niego zależy jak szybko oraz na jaką skalę Twoja strona będzie wyżej w “rankingu”, dlatego kluczowe jest, aby optymalizować treści w taki sposób, aby ów algorytm Cię polubił 🙂
Content marketing, a SEO
Content marketing jest bardzo ważny w pozycjonowaniu stron internetowych. Od rodzaju contentu, jaki tworzysz dla innych osób, zależy bowiem grupa docelowa, do jakiej trafisz.
Bardzo prosty przykład; jeżeli zależy Ci, aby Twoja strona była wysoko pozycjonowana we frazie: “Rozwój osobisty” – poruszasz w swoich tekstach ten temat, aby móc nasycić je odpowiednimi słowami kluczowymi. Dzięki temu coraz więcej osób trafia na Twoją stronę i pozytywnie ją komentuje (reaguje na nią) -> sygnał dla Google, że jest ona wartościowa dla użytkowników -> Google pozycjonuję ją wyżej -> Coraz więcej osób może ją zobaczyć -> Strona jest bardziej autentyczna oraz wzbudza większe zaufanie u odbiorców… i tutaj koło sukcesu się zamyka 🙂
W tym momencie istotny jest Twój rozbudowany plan działania oraz odpowiednia strategia. Jak zapewne się domyślasz; musi on być bardzo dobrze dopracowany i szczegółowy.
Warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
Gdzie chcesz się udzielać?
Do jakiej niszy chcesz trafić?
Jakie słowa kluczowe są aktualnie odpowiednie i skuteczne w Twojej niszy?
Jak często powinieneś się udzielać?
Znając odpowiedzi, na te pytania, możemy przejść do najważniejszej części, czyli:
Jak to wszystko zrobić?
Jeśli zagłębisz się w temat, możesz odczuwać wrażenie:
“Jak ja to wszystko ogarnę…”,
“Od czego ja mam w ogóle zacząć?!”
Jest to jak najbardziej normalne, że możesz czuć się przytłoczony tak wielką ilością zmiennych informacji.
Ponadto pozycjonowanie stron w dzisiejszych czasach jest pracochłonne, dlatego warto rozważyć współpracę z agencją SEO i umówić się na konsultację w tym zakresie – trendy bowiem szybko się zmieniają, a pomoc ekspertów może okazać się niezbędna, aby dobrze wystartować w swojej branży.
Podsumowanie
Reasumując całą wiedzę; SEO odgrywa kluczową rolę podczas pozycjonowania stron w Internecie non stop, dlatego warto zainteresować się szerzej tym tematem! Z doświadczenia polecamy również zaczerpnąć pomocy u ekspertów i skutecznej agencji SEO – konsultacja z doświadczonymi osobami może zaoszczędzić Ci wiele godzin pracy, nerwów oraz pieniędzy!
Agencja SEO to dobry wybór – warto zaufać osobom, które znają branżę “od kuchni”!
Rozwijaj się z tą wiedzą i podnoś swoje zasięgi, powodzenia!
Zdjęcie główne: Negative Space / pexels.com