Dlaczego powinieneś zwracać większą uwagę na treści?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Porady copywritera
14 lutego 2022

Prowadzisz sklep internetowy? Dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem na blogu? Niezależnie od tego, jak wygląda Twoja aktywność online, powinieneś zwrócić większą uwagę na publikowane treści. To one sprawią, że przyciągniesz uwagę użytkownika, wzbudzisz w nim zaufanie do swojej marki, a także przekonasz do podjęcia wybranego działania. Jakie jeszcze znaczenie ma treść na stronie internetowej? Na co szczególnie zwrócić uwagę? Podpowiadamy.

Content marketing – zbuduj stabilną pozycję w sieci

Treść na stronie internetowej powinna być odpowiedzią na oczekiwania Twojej grupy docelowej. Jeśli użytkownicy trafiają do Ciebie po porządne poradniki, powinieneś przekazywać im atrakcyjne i rzetelne informacje. Kiedy składają zamówienie, dobrej jakości tekst przy każdym kroku powinien stanowić wspierające tło. Czytelnicy portalu newsowego powinni jak najszybciej dostać informację na temat tego, czego szukają. W przeciwnym razie, potencjalni czytelnicy czy też klienci, łatwo porzucą przeglądanie strony internetowej na rzecz… konkurencji.

Tworzenie treści i opublikowanie jej na stronie internetowej nie powinno być przypadkowe. To cała strategia komunikacji, o którą po prostu trzeba zadbać. Content marketing pozwala na przyciągnięcie uwagi konkretnej grupy odbiorców, a także nakłonienie jej do podjęcia działania, np. zakupu produktu, zapisu do Newslettera czy wypełnienia formularza. Skutecznie opracowana strategia ma także wpływ na stworzenie relacji pomiędzy Tobą jako właścicielem strony internetowej, a Twoją grupą odbiorców. 

Tekst powinien towarzyszyć użytkownikowi na każdym kroku – od strony głównej, przez produkty lub wpisy blogowe, po obsługę posprzedażową. Treści mogą mieć jednak różną formę, nie musi to koniecznie artykuł czy FAQ. To także webinary, e-booki, infografiki czy nawet wideo.

Nie da się też ukryć, że wartościowy tekst wpływa na pozycjonowanie stron internetowych, niezależnie od ich charakteru. Kiedy jest dobrze zoptymalizowany, będzie wyżej wyświetlał się w wynikach wyszukiwania. Wtedy istnieje większa szansa na to, że użytkownicy trafią właśnie do Ciebie. No dobrze, ale co to znaczy, że tekst jest wartościowy? Wpływa na to m.in. unikalność, atrakcyjność, poprawność merytoryczna i językowa. Trzeba wziąć też pod uwagę jego odpowiednią strukturę, dopasowaną do konkretnej grupy odbiorców. Warto pamiętać, że użytkownicy często tylko skanują treść, a nie czytają od samego tytułu po zakończenie. 

Podziel się swoją wiedzą z czytelnikami

Dystrybucja treści na stronie internetowej to świetna szansa na dzielenie się swoją wiedzą. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz dekoracje do domu, jesteś miłośnikiem nowinek technologicznych, czy interesujesz się piłką nożną, możesz przedstawić się jako ekspert w swojej dziedzinie. Zastanawiasz się pewnie, skąd brać informacje na temat tego, o czym pisać? Jak zbudować content marketing? Możesz przeanalizować słowa kluczowe oraz działalność Twojej konkurencji. To jeszcze nie wszystko. Nieocenionym źródłem wiedzy jest też Twoja grupa docelowa.  

Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep internetowy i Twoi klienci często mailowo, telefonicznie czy też osobiście zadają Ci wiele pytań na temat konkretnych produktów, wykorzystaj te dane do napisania i opublikowania atrakcyjnego tekstu na swojej stronie. Stwórz dla nich specjalną sekcję FAQ, artykuły poradnikowe albo treść na podstronie, w której rozwiejesz wszelkie wątpliwości. W ten sposób nie tylko dobrze wpłyniesz na pozycjonowanie sklepu internetowego, ale także będziesz stanowić źródło rzetelnej i sprawdzonej wiedzy.

Zadbaj o widoczność w sieci

Stworzenie atrakcyjnej treści dla użytkownika to jedno, ale wybicie się w wyszukiwarce internetowej to drugie. W końcu potencjalni czytelnicy czy klienci muszą dowiedzieć się o Twojej działalności online, a bez wsparcia Google może to być trudne. Tu z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron, które jest procesem długofalowym. Konieczne będzie dobranie odpowiednich słów kluczowych i naturalne wplatanie ich w tekst, dzięki czemu masz szansę na wyższą pozycję w Google, a co za tym idzie, stabilną pozycję w sieci. 

Trzeba też przyznać, że większa widoczność w sieci przekłada się na generowanie ruchu na stronie internetowej. A im więcej użytkowników trafi właśnie do Ciebie, tym lepiej. Masz wtedy szansę na wyższą konwersję, czyli podjęcie działania, na którym Ci zależy. Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami – oferujemy całkowicie darmowy i niezobowiązujący audyt SEO, w czasie którego odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania w zakresie contentu.

Zdjęcie główne: Tranmautritam/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.