Dobry tekst marketingowy, czyli jaki?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Content marketing
22 kwietnia 2022

Treści na stronie internetowej, chwytliwe zajawki w social mediach czy Newsletter to tylko niektóre z rodzajów tekstów marketingowych. Aby spełniały one swój zamierzony cel, muszą być atrakcyjne dla użytkowników. Co to tak dokładnie znaczy? Podpowiadamy, jak powinien wyglądać dobry tekst marketingowy.

Zrób wrażenie na swoich potencjalnych klientach

Nie da się ukryć, że teksty marketingowe mają na celu nakłonić potencjalnego klienta do skorzystania z oferty, pozostawienia kontaktu czy uzupełnienia formularza. To jednak końcowy etap, o który trzeba się trochę postarać. Warto wziąć pod uwagę, że content marketing powinien zainteresować użytkowników, wzbudzić zaufanie, przekonać do siebie, a także odpowiedzieć na ich pytania, wątpliwości czy potrzeby. Treści towarzyszą im od samego początku, kiedy tylko trafią na Twoją markę w sieci aż po pokonanie ścieżki zakupowej. 

Teksty marketingowe powinny być aktualne i użytkowe. Ważna jest nie tylko sama treść, ale także jej forma wizualna. Pamiętaj o tym, że użytkownicy raczej skanują artykuł, dlatego trzeba dostosować grafiki, nagłówki czy pogrubienia czcionki. 

Trzeba zadbać o odpowiednie komunikaty w social mediach, szablon i tekst maili, a także ogólną spójność wizerunkową. Podkreślaj to, co jest ważne dla Twojej marki, dlatego powtarzanie praktyk konkurencji nie przyniesie długofalowych efektów. Spróbuj pokazać swój produkt czy też usługę w nieszablonowy sposób. Jak to zrobić?

Teksty marketingowe to nie tylko artykuły poradnikowe, które odpowiadają na pytania użytkowników. To również:

  • treści do Newslettera,
  • podcasty,
  • aktualności,
  • infografiki,
  • webinary,
  • wideo,
  • e-booki,
  • FAQ,
  • słowniczek pojęć,
  • checklisty,
  • recenzje i testy.

Każda z tych form content marketingu ma pośredni wpływ na Twój wizerunek marki, a docelowo rozwój Twojej firmy i większą sprzedaż. Oczywiście nie wszystkie z nich sprawdzą się do każdej branży. Warto przeanalizować, który rodzaj tekstów marketingowych jest dla Twoich odbiorców najbardziej atrakcyjny.

Spróbuj przedstawić swój produkt tak, jak jeszcze nikt tego nie zrobił. Wykorzystaj do tego potencjał wideo, mediów społecznościowych czy podcastu. Przy tak dużej ilości tekstów marketingowych, które docierają do użytkowników każdego dnia, warto postawić na kreatywne i nieszablonowe myślenie.

Nie skupiaj się na sprzedaży, tylko na relacji z klientem

Kiedy zapytasz przedsiębiorcy, na czym najbardziej mu zależy w rozwoju swojej firmy, najpewniej odpowie, że jest to większa sprzedaż. Skupiając się na tekstach marketingowych trzeba jednak skupić się na relacji z potencjalnym klientem. Konieczne jest zapoznanie się z jego potrzebami. 

Pamiętaj o tym, że:

  • budowanie długiej i silnej relacji z potencjalnym klientem wzmacnia zaufanie do marki, co wiąże się często z kolejnymi transakcjami czy poleceniami,
  • teksty marketingowe powinny pojawiać się tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci,
  • stosowanie języka korzyści przedstawi atuty Twojej oferty, ale każdy argument powinien przekładać się na realne spełnienie potrzeb,
  • przedstawienie samej ceny nie przyciągnie klientów, trzeba jeszcze ją zobrazować oraz pokazać, że produkt/usługa jest tego warte,
  • oddziaływanie na emocje jest bardzo skuteczne w marketingu,
  • zawsze dobrze działają historie z życia wzięte, dlatego stosuj storytelling i poczuj się jak użytkownik po drugiej stronie komputera.

Dopasowanie języka, formy przekazu, a także rodzaju informacji do grupy odbiorców to podstawa strategii content marketingowej. Jeśli będziesz kierować teksty tam, gdzie nie ma Twoich potencjalnych klientów, wszystkie działania stracą sens. Wiele zależy tu od branży, wieku i przyzwyczajeń użytkowników. Koniecznie zrób analizę swojej grupy docelowej, zapoznaj się z jej oczekiwaniami i wątpliwościami, aby skutecznie tworzyć teksty marketingowe.

Nasycenie słowami kluczowymi czy bogactwo wiedzy?

Nie można zapominać o tym, że content marketing to nie tylko chwytliwe hasła reklamowe, ale także treść, która wpływa na pozycjonowanie stron. Trzeba jednak znaleźć idealny kompromis pomiędzy nasyceniem słowami kluczowymi a merytoryczną treścią dopasowaną do konkretnej grupy odbiorców. Wplatanie konkretnych fraz powinno odbywać się naturalnie i nienachalnie. W innym przypadku, łatwo jest zniechęcić użytkownika do dalszego przeglądania treści.

Jednocześnie trzeba zadbać o pozycjonowanie, czyli dobór odpowiednich słów kluczowych. Służą do tego specjalne narzędzia, które podpowiedzą Ci, jakie z nich są najbardziej popularne, ale nie tylko. Wskażą też, jaka jest szansa na przebicie się w wyszukiwarce Google, czyli przeanalizują konkurencję. Weź pod uwagę, że kiedy użytkownik trafia na Twój artykuł, wyniki badań czy opis produktu, chce otrzymać dokładnie takich informacji, które wyszukuje. Nie warto go zwodzić i powszechnie mówiąc “lać wody”. Wtedy szybko zrezygnuje z dalszego przeglądania treści i… ucieknie do konkurencji. To też znacznie zwiększa ryzyko spadku wartości Twojej witryny, czyli obniżenia pozycji w wyszukiwarce. Dlaczego? Na pozycjonowanie sklepów, portali czy blogów mają wpływ nie tylko słowa kluczowe, ale także atrakcyjność treści dla użytkowników.

Zdjęcie główne: ANTONI SHKRABA / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.