Opisy kategorii i produktów w sklepie e-commerce – jak do tego podejść?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Porady copywritera
8 marca 2022

Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. W wyniku prowadzonych działań SEO powinna ona znaleźć się na jak najwyższych pozycjach po wpisaniu przez użytkowników określonych fraz do wyszukiwarki.

Jak opisy produktów i kategorii wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepów internetowych służy również zwiększaniu konwersji. Nie wystarczy, aby jak najwięcej osób trafiło na stronę. Trzeba jeszcze zadbać o to, aby znaleźli oni na niej to, czego poszukują, dodali produkty do koszyka i finalnie złożyli zamówienie. Odpowiednio zoptymalizowane opisy produktów oraz kategorii będą w tym niezwykle pomocne. Za ich pomocą można zarazem budować pozytywny wizerunek firmy czy zwiększać rozpoznawalność marki.

Jak przygotować treści, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie?

Opisy kategorii i produktów w sklepie internetowym powinny być przede wszystkim unikalne. Pozwoli to uniknąć zjawiska duplicate content, którego wykrycie przez roboty wyszukiwarek znacznie utrudniłoby skuteczne pozycjonowanie. Nie jest więc dobrym pomysłem kopiowanie ich z katalogów producentów czy innych stron internetowych. W przypadku dużego sklepu z asortymentem setek czy tysięcy produktów, trudno znaleźć czas na samodzielne przygotowanie opisów. Warto wtedy zlecić ich napisanie copywriterom.

Treści powinny być napisane bez błędów gramatycznych oraz w czytelny sposób. Znacznie lepiej od długiego bloku tekstu sprawdzą się krótkie akapity. Warto również stosować śródtytuły, wypunktowania czy pogrubienia najważniejszych informacji, aby klient mógł jak najszybciej je odnaleźć. W opisach można zamieścić krótkie wezwanie do działania, np. „Kup”, „Sprawdź”, „Porównaj”, „Skontaktuj się” itp.

Dobrze napisane opisy przybliżają kluczowe cechy produktów, sposób działania, a także korzyści, które klient może odnieść dzięki ich nabyciu. Warto wskazać, jakie problemy pomagają rozwiązać i co wyróżnia je od podobnych artykułów innych firm. Nie należy natomiast stosować w odniesieniu do produktów określeń typu „najlepszy”, „idealny”, „najwyższa jakość” itp. zwłaszcza jeśli nie potwierdzają tego żadne badania, przyznane nagrody czy wyróżnienia.

W jaki sposób stosować słowa kluczowe w opisach?

Treści na poszczególnych podstronach powinny zawierać słowa kluczowe, czyli frazy, za pomocą których użytkownicy poszukują interesujących ich produktów. W doborze wyrażeń mogą pomóc darmowe i płatne narzędzia analityczne, np.:

  • Google Keywords Planner,
  • Google Search Console,
  • Ahrefs,
  • Semstorm.

Ogólne, składające się z maksymalnie dwóch słów frazy kluczowe są najbardziej konkurencyjne. Z tego powodu osiągnięcie dobrych efektów może być trudne, kosztowne i czasochłonne. Dlatego warto jednocześnie wybrać do pozycjonowania branżowe słowa kluczowe, czyli zawierające nazwę marki (np. „obuwie Nike”). Spory ruch mogą zapewnić również frazy long tail, czyli składające się z co najmniej 3 słów, np. „buty sportowe zimowe dla chłopca”.

Ważne jest, aby słowa kluczowe były zamieszczone w naturalnej formie. Będzie to istotne zwłaszcza dlatego, że roboty Google analizują zachowania użytkowników, np. czas spędzony na stronie, długość trwania jednej sesji czy współczynnik odrzuceń (bounce rate). Warto więc pisać przede wszystkim z myślą o klientach i ich potrzebach. Można używać fraz w odmienionej formie, stosować synonimy oraz rozdzielać wyrazy znakami interpunkcyjnymi. Nie należy również przesadzać z częstotliwością słów kluczowych.

Content marketing w sklepie internetowym

Jedną z najskuteczniejszych strategii w pozycjonowaniu sklepu internetowego jest content marketing. Polega na takim sposobie komunikacji z klientem, aby budować jego zaufanie i lojalność poprzez dostarczanie mu przydatnych treści. Marketing treści wspiera jednocześnie proces pozycjonowania sklepu w wyszukiwarce.

Możliwym sposobem zastosowania content marketingu jest zamieszczenie obok opisów produktów lub kategorii dodatkowych materiałów. Mogą być to m.in.:

  • poradnikowe filmy video prezentujące zastosowania produktów,
    pliki z katalogiem asortymentu,
  • odnośniki do wpisów blogowych powiązanych tematycznie z produktami lub kategorią,
  • infografiki,
  • zdjęcia prezentujące produkty z różnych ujęć.

Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga zarówno umiejętności tworzenia atrakcyjnych marketingowo treści, jak i znajomości zasad SEO. Dlatego warto zlecić optymalizację opisów produktów oraz kategorii doświadczonej agencji, która zatrudnia copywriterów i specjalistów ds. pozycjonowania.

Zdjęcie główne: Kampus Production/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.