Treści dla e-commerce a treści pod SEO

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Content marketing
1 marca 2022

Pozycjonowanie ecommerce – jaki ma cel?

Pozycjonowanie stron sklepów internetowych ma na celu nie tylko zwiększenie widoczności w Google, lecz przede wszystkim pozyskanie wartościowego ruchu. Poprawa pozycji w wyszukiwarce i zwiększona liczba odwiedzin serwisu powinna iść w parze z wysoką sprzedażą oferowanych produktów, budowaniem świadomości marki oraz pozytywnego wizerunku sklepu. Skuteczne pozycjonowanie ecommerce nie byłoby możliwe bez wykorzystania wysokiej jakości treści, zoptymalizowanej pod SEO.

O czym pamiętać przy tworzeniu treści dla sklepu internetowego?

Treść na stronie sklepu internetowego to przede wszystkim opisy produktów i kategorii. Istotne jest, aby zamieszczane treści były unikalne. Nie należy kopiować ich z innych stron, ponieważ stosowanie duplicate content jest negatywnie postrzegane przez Google, a przez to oddziałuje negatywnie na pozycjonowanie.

Warto również zadbać o odpowiednie dopasowanie tekstów do cech, oczekiwań i potrzeb klientów z grup docelowych. Ich rozpoznanie powinno poprzedzać proces tworzenia treści. Dobrze będzie dowiedzieć się, czego konkretnie poszukują użytkownicy oraz na co zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji zakupowych. W opisach należy umieścić przydatne informacje na temat asortymentu, zwłaszcza dotyczące cech produktów, sposobu ich działania, funkcji, korzyści czy problemów, które rozwiązują. Treść warto wzbogacić w elementy graficzne, np. zdjęcia, wykresy, tabele czy infografiki, a także filmy.

W budowaniu pozytywnego wizerunku pomogą treści napisane w staranny sposób, pozbawione błędów gramatycznych, podzielone na krótkie akapity, a także zawierające nagłówki, wypunktowania czy wyróżnienia najważniejszych informacji. Opisy nie powinny sprawiać wrażenia nachalnej reklamy, lecz warto zamieścić w treści krótkie wezwanie do działania (CTA), np. w formie hasła „porównaj”, „sprawdź”, „zamów” czy „skontaktuj się”. Roboty Google nie są w stanie oceniać jakości treści, lecz potrafią badać zachowania użytkowników – np. czas spędzany na stronie sklepu czy liczbę odwiedzonych podstron. Treść w pośredni sposób wpływa zatem na SEO.

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego a słowa kluczowe

Treści ecommerce powinny zawierać słowa kluczowe, czyli frazy wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki Google. Należy stosować je z umiarem i w naturalnej formie, aby nie wpłynęło to negatywnie na jakość tekstu, a w efekcie na pozycjonowanie. Treść powinna być tworzona przede wszystkim z myślą o użytkownikach, a dopiero w następnej kolejności o algorytmach wyszukiwarki. Im dłuższy tekst, tym więcej słów kluczowych będzie można umieścić i częściej je powtórzyć.

Słowa kluczowe wspomagające pozycjonowanie stron nie powinny być stosowane w przypadkowy sposób. Ważne jest dobranie ich na podstawie przeprowadzonej analizy. Można do tego użyć bezpłatnych narzędzi – Google Search Console, Google Keywords Planner czy Google Trend. Istnieją również płatne rozwiązania o rozbudowanych funkcjonalnościach, np. Semstorm, Ahrefs czy Senuto.

Nie zawsze pozycjonowanie sklepu internetowego powinno skupiać się na popularnych frazach. W wielu branżach są one na tyle konkurencyjne, że ciężko o uzyskanie zadowalających efektów. Wysoką konwersję może zapewnić pozycjonowanie ecommerce ukierunkowane na frazy long – tail. Składają się one z minimum trzech słów, dlatego są znacznie mniej konkurencyjne.

Content marketing w ecommerce

Proces pozycjonowania stron sklepów internetowych może wspomóc odpowiednio zaplanowany content marketing. Jest to strategia komunikacji z klientami realizowana za pomocą treści, które dostarczają im praktycznych informacji i porad. Mogą one przyjąć różną formę – najczęściej wykorzystuje się w tym celu:

  • firmowy blog na stronie sklepu,
  • ebooki,
  • webinary,
  • podcasty,
  • poradniki video,
  • wpisy w mediach społecznościowych.

Atrakcyjne i systematycznie prowadzone działania content marketingowe pozwalają przedstawiać się w roli eksperta, a w efekcie budować zaufanie klientów oraz świadomość marki. Wspierają zarazem pozycjonowanie ecommerce, wpływając na poprawę pozycji w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego za pomocą treści wymaga regularności oraz znajomości zasad SEO. Najlepiej powierzyć to zadanie agencji, która zatrudnia doświadczonych pozycjonerów i copywriterów.

Zdjęcie główne: Kaboompics .com/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.