Tworzenie wpisu blogowego – TOP 6 wskazówek!

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Porady copywritera
29 marca 2022

Im więcej treści zawiera Twoja witryna, tym większe ma szansą na zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Jednym z najlepszych sposobów na skuteczną strategię content marketingową jest regularne blogowanie. Przeciętne firmy publikują od jednego do czterech postów w tygodniu, podczas gdy większe marki mogą udostępniać artykuły nawet codziennie. 

Niestety, wielu właścicieli firm rezygnuje z tej skutecznej techniki, gdyż blogowanie może okazać się niezwykle czasochłonnym i wymagającym procesem.

Aby jednak osiągnąć najlepsze wyniki, tworzenie wysokiej jakości treści jest warunkiem koniecznym, który umożliwi Ci przyciągnięcie nowych klientów i zyskania uznania w oczach Google i innych wyszukiwarek. Jeśli wciąż martwisz się, że tworzenie bloga jest zbyt czasochłonne, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, które pomogą Ci przyspieszyć ten proces, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości treści.

Zadbaj o spójność tematu i słów kluczowych

Zanim zdecydujesz się na konkretny temat, przeprowadź dokładne badanie słów kluczowych. Ułatwić Ci to mogą narzędzia, takie jak SEMRush i Ahrefs, dzięki którym szybko określisz najskuteczniejsze frazy i zastosujesz je w celu zyskania popularności w sieci i wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Jak znaleźć najlepsze słowa kluczowe?

  1. Wybierz słowa kluczowe, które nawiązują do usług Twojej firmy.
  2. Wybierz słowa, które są powszechnie używane przez Twoich klientów.
  3. Zadbaj o wykorzystanie fraz long tail, które są powiązane z docelowymi słowami kluczowymi.

Przeprowadź dokładne badania

Badania mogą być jednym z bardziej czasochłonnych aspektów blogowania, jednak zdecydowanie ułatwiają tworzenie treści i sprawiają, że ich forma jest dostosowana do potrzeb i preferencji odbiorców. Przeglądaj więc inne blogi w swojej branży i dowiedz się, jakie elementy działają najskuteczniej.

Przeprowadź badania na samym początku swojej strategii blogowej, dzięki czemu znajdziesz najlepsze tematy, które umożliwią Ci osiągnięcie pożądanych wyników.

Stwórz konspekt

Proces ten z reguły zajmuje kilka minut, a może mieć naprawdę znaczący wpływ na całokształt blogowania. Zbierz wszystkie wyniki swoich badań i stwórz plan, na podstawie którego napiszesz idealny artykuł. Twój konspekt powinien być prosty i zawierać następujące elementy:

  • tytuł,
  • akapit wprowadzający,
  • kilka najważniejszych punktów w treści,
  • wezwanie do działania. 

Forma Twojego bloga jest jednym z najważniejszych elementów, gdyż bezpośrednio wpływa na wrażenia użytkownika. Szczegółowy konspekt pomoże Ci zadbać o spójność treści i zawrzeć w artykule wszystkie niezbędne informacje.           

Zadbaj o wprowadzenie i wezwanie do działania

Są to dwa niezwykle istotne elementy, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę podczas tworzenia wpisu na blogu.

  • Wprowadzenie powinno zachęcić czytelnika do zagłębienia się w treść. Źle napisany wstęp szybko zniechęci bowiem użytkowników, przez co nawet najlepsze artykuły nie zyskają popularności.
  • Wezwanie do działania polega na przeniesieniu czytelnika do kolejnych kroków, które należy podjąć po zapoznaniu się z treścią. Element ten bezpośrednio wpływa na osiągane wyniki, dlatego należy zadbać o jego skuteczność. 
Źródło: Malte Luk/pexels.com

Zoptymalizuj treść bloga

Po zastosowaniu się do wcześniej opisanych kroków, kolejnym etapem jest stworzenie wysokiej jakości treści. Zbierz więc wszystkie swoje pomysły i w kreatywny sposób ubierz je w słowa. Aby osiągnąć nalepsze wyniki i faktycznie zachęcić użytkownika, pisz krótkie akapity, uwzględnij w treści styl, który pasuje do Twojej marki i rozwiej wszelkie wątpliwości użytkownika poprzez odpowiedzenie na wszelkie pytania, które dotyczą poruszanego tematu.

Przed publikacją ponownie przejrzyj swoje treści

Pamiętaj o dokładnym przejrzeniu wpisu przed jego opublikowaniem. Jako twórca, możesz mieć trudność w wychwyceniu niektórych błędów. Jak więc skutecznie przeanalizować swoje artykuły?

  • pozwól komuś przejrzeć swój wpis,
  • wykorzystaj program do sprawdzania poprawności treści, taki jak Grammarly,
  • przeczytaj wpis na głos i określ, czy jest on wystarczająco angażujący.
  • oceń, że artykuł zachęca odbiorcę do pewnych działań.

Jeśli po przejrzeniu swojej pracy uznasz, że nie zawiera żadnych błędów i porusza niezbędne kwestie, nadszedł czas, aby ją opublikować i czekać na efekty.

Podsumowanie

Nawet doświadczeni twórcy treści nierzadko mają problem z napisaniem skutecznego wpisu, który zawiera niezbędne elementy i zachęca użytkowników do podjęcia konkretnych działań. Stworzenie wysokiej jakości treści często jest niezwykle wymagającym i czasochłonnym zadaniem. Niemniej jednak warto poświęcić trochę czasu na zbudowanie skutecznego bloga, który przyciągnie nowych odbiorców i uzyska wysoka pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Jeśli jednak wolisz poświęcić się rozwijaniu swojego biznesu w innym kierunku, warto zlecić tworzenie treść doświadczonemu specjaliście, który dobierze odpowiednie tematy i zastosuje najtrafniejsze słowa kluczowe. Będziesz mieć wówczas pewność, że maksymalnie wykorzystałeś swoje możliwości i zrobiłeś wszystko, co w Twojej mocy, aby marka osiągnęła sukces.

Jeśli szukasz doświadczonego zespołu, który nie tylko stworzy wysokiej jakości treści, ale też odpowiednio zoptymalizuje je pod kątem wyszukiwarek, koniecznie skontaktuj się z nami! Razem zadbamy o sukces Twojej firmy!

Zdjęcie główne: Vojtech Okenka/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.