W jaki sposób treść sprzedaje?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : Content marketing
28 marca 2022

Content marketing to element komunikacji, o który warto zadbać. To nie tylko wizerunek Twojej marki i komunikaty w stronę użytkowników internetowych, ale także duża szansa na większą sprzedaż. Nie jesteś jeszcze do tego przekonany? Nie masz strategii komunikacji w swojej firmie? Zobacz, w jaki sposób treść sprzedaje i przekonaj się, że warto przyjrzeć się temu bliżej.

Nie trzeba długo przekonywać każdego przedsiębiorcy do tego, że komunikacja danej marki w firmie nie powinna być przypadkowa. To dzięki niej budujesz relację z klientem, wzbudzasz jego zaufanie, a także dajesz się poznać z jak najlepszej strony. Treści, które widnieją na Twojej stronie internetowej, w social mediach, udostępnianych filmach czy mailach powinny być spójne i atrakcyjne.

Pamiętaj o tym, że content marketing to nie jest sztucznie wygenerowana reklama, a strategia komunikacji marki, bez której trudno zaistnieć w sieci. I warto się temu przyjrzeć nawet wtedy, kiedy generujesz sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Dzięki wartościowym treściom i zrozumieniu potrzeb klienta, może okazać się, że zaczniesz swój rozwój na rynku.

Wyobraź sobie taką sytuację, w której klient kupuje jeden konkretny przedmiot w Twoim sklepie i… znika. Dopóki nie przypomni sobie o istnieniu Twojego e-commerce albo nie zacznie odczuwać potrzeby posiadania rzeczy lub usługi, którą oferujesz, nie ma dużego prawdopodobieństwa, że wróci właśnie do Ciebie. Zresztą, nawet kiedy będzie szukać jeszcze raz podobnego produktu, może przecież zajrzeć do konkurencji. Content marketing obejmuje też takie elementy jak list w paczce wraz z atrakcyjnym kodem rabatowym, pokazanie swojej oferty w niebanalny sposób w social mediach czy wsparcie posprzedażowe w postaci maili. Każdy drobny element komunikacji z klientem pozwala na tworzenie więzi, a jeśli zbudujesz zaufanie, jest większa szansa na to, że dana osoba do Ciebie wróci.

Budowanie roli eksperta

Jeśli zbudujesz solidne porady na swoim blogu, przedstawisz w atrakcyjnej formie branżowe informacje albo zadbasz o to, żeby pokazywać swoje produkty w praktyce, w pośredni sposób możesz zachęcić do zakupu. Nie zawsze prosty komunikat w postaci ceny i kilku parametrów sprawi, że klient wybierze właśnie Twoją ofertę. Jednak dbanie o wysokiej jakości treści przekłada się na zbudowanie roli eksperta w Twojej dziedzinie. Jak to działa w praktyce?

Klient poszukuje informacji na temat wyboru najlepszego ekspresu do kawy i trafia akurat na Twój sklep internetowy, a konkretniej do tekstu na ten temat. Tam przedstawione są parametry techniczne, na które warto zwrócić uwagę, ranking najnowszych modeli, a także inne, cenne informacje. W ten sposób, poszerza swoją wiedzę. W tekście widoczny jest też przycisk, który przenosi użytkownika do sklepu internetowego. Jest duża szansa na to, że z niego skorzysta i wybierze właśnie Twój produkt.

Nawet jeśli na początku konwersja nie będzie Cię przekonywać do dalszego budowania roli eksperta, warto poświęcić jej więcej czasu. Przede wszystkim chodzi tu o pozycjonowanie stron, które jest długofalowym procesem. Poza tym treści powinny być aktualne i regularnie dodawane. Wtedy możesz spodziewać się efektów w postaci sprzedaży.

Warto też wziąć pod uwagę, że głównym celem w e-commerce jest oczywiście zakup produktu. Dobrej jakości treści mogą jednak sprawić, że klient pozostawi zapytanie, wypełni formularz czy pobierze darmowy e-book wzamian za zapisanie się do Newslettera. To także elementy marketingowe, które mogą doprowadzić do zakupu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego i ścieżka zakupu

Zanim jednak klient trafi na Twoją stronę warto wykorzystać potencjał wyszukiwarki, czyli wziąć pod uwagę pozycjonowanie sklepu internetowego. To właśnie wartościowe treści mają tu ogromny wpływ na to, że zdobędziesz wyższą pozycję w Google. Im większy ruch na Twojej stronie internetowej, tym większa szansa na konwersję.

Pozycjonowanie to nie wszystko. Treści w sklepie internetowym powinny towarzyszyć klientowi od samego początku, przez ścieżkę zakupu, aż do samego końca, czyli opieki posprzedażowej. Zadbaj więc o opis produktu, treść do Newslettera, a także komunikaty, które widzi użytkownik podczas dodawania produktów do koszyka. Niech cały zakup będzie prosty, intuicyjny i wspierany cennym contentem.

Czy content marketing sprzedaje?

Wiesz już wiele na temat tego, jak działa content marketing na pozycjonowanie sklepu internetowego, relację z klientami oraz ścieżkę zakupu na stronie. Warto zaznaczyć, że dobrze opracowana strategia ma doprowadzić użytkowników do sprzedaży. Masz wiele form do wyboru, nie muszą to być koniecznie artykuły eksperckie czy prowadzenie Instagrama. Kanały komunikacji, język oraz sam przekaz trzeba dopasować do grupy odbiorców. Treść informuje, inspiruje i zachęca do zakupu. Często nie działa to wprost – klient rzadko podejmuje decyzję po jednym wysłanym komunikacie. Aby zdecydować się na docelowe działanie, powinien Ci zaufać oraz dać się przekonać, że to właśnie Twoja oferta spełni jego potrzeby.

Content marketing – o tym nie możesz zapomnieć

Niezależnie od tego, jaki jest cel treści na Twojej stronie internetowej, nie możesz zapomnieć o zapoznaniu się z potrzebami klienta. Warto znać jego profil, aby wskazać jego problemy, a następnie dopasować też język, formę przekazu oraz informacje. 

Jakość to drugi aspekt, o którym trzeba pamiętać. Do treści warto się solidnie przyłożyć, aby zbudować więź z potencjalnym klientem. Nie wystarczy tylko zachwalać swój produkt, ale trzeba też umiejętnie, inspirująco i ciekawie przekazać cenne informacje.

Działania promocyjne w każdej firmie powinny być wspierane wiedzą z działu sprzedaży. Zastanawiasz się, dlaczego? Każda strategia powinna być spójna z wartościami firmy, a także problemami konkretnych klientów. Nikt nie wie więcej na ich temat niż osoby, które zajmują się sprzedażą i kontaktem z ludźmi w Twojej firmie. Warto położyć wszystkie ręce na pokład, aby dział marketingowy dostosował swoje działania, w tym także treści.

Zdjęcie główne: karsten madsen / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.